WSTĘP
W Siepomaga.pl zdecydowanie wolimy działać. Mamy jednak świadomość, że formalności też bywają ważne i tutaj postanowiliśmy się nad nimi pochylić.
Jeśli lubisz szybkie i zwięzłe odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, możesz je szybko znaleźć w „Jak działamy”.
Jeśli jesteś natomiast fanem formułek i procedur, regulamin będzie tym, co lubisz.
Zespół Siepomaga.pl życzy miłej lektury :)
§ 1 [Definicje]
Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:
- "Portal"- portal internetowy "siepomaga.pl" dostępny pod adresem www.siepomaga.pl,
- "Fundacja" - Fundacja Siepomaga z siedzibą w Poznaniu, pl. Władysława Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru stowarzyszeń innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod nr KRS 0000396361, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu Wydział VIII Gospodarczy KRS, NIP 7831681710, REGON 301929504
- "Regulamin" - niniejszy dokument określający w szczególności zasady i warunki funkcjonowania oraz korzystania z Portalu, prawa i obowiązki Użytkowników oraz prawa i obowiązki Fundacji,
- "Użytkownik" - każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która w jakikolwiek sposób korzysta z usług świadczonych w Portalu przez Fundację,
- "Partner" - Użytkownik będący fundacją lub posiadającym osobowość prawną stowarzyszeniem, niebędący ww. fundacją lub stowarzyszeniem Użytkownik posiadający status organizacji kościelnej, działającej na podstawie jednego z aktów prawnych regulujących stosunek państwa polskiego do kościołów lub związków wyznaniowych, a także klub sportowy działający na podstawie ustawy o sporcie z dnia 25 czerwca 2010 r. (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1263 z późn. zm.), który na zasadach przewidzianych w Regulaminie korzysta z usług świadczonych w Portalu przez Fundację, pod warunkiem dokonania przez Fundację pozytywnej weryfikacji, a także każdy inny podmiot, któremu Fundacja na podstawie swobodnej decyzji przyznała status Partnera,
- "Pomagacz" - Użytkownik będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, który dokonał rejestracji w Portalu lub korzysta z Portalu po zalogowaniu za pomocą konta Facebook lub Google oraz, o ile Fundacja udostępnia taką możliwość, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która nie posiada osobowości prawnej, która dokonała rejestracji w Portalu,
- "Firma" – Użytkownik - Pomagacz, który jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzący działalność gospodarczą, który w związku z tą działalnością korzysta z Portalu,
- "Konto" - dostępne dla Użytkowników miejsce w Portalu, za pośrednictwem którego Użytkownik wprowadza, zarządza i wysyła dane w strukturze Portalu,
- "Serwis pośrednictwa finansowego":
- payu.pl, serwis pośrednictwa finansowego prowadzony przez spółkę pod firmą PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 7792308495, REGON 300523444,
- dotpay.pl, serwis pośrednictwa finansowego prowadzony przez spółkę pod firmą Dotpay sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Wielicka 72, 30-552 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000700791, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 6342661860, REGON 240770255,
- paypal.com, serwis pośrednictwa finansowego prowadzony przez spółkę pod firmą (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. z siedzibą w Luksemburgu (R.C.S. Luxembourg B 118 349),
- "Darowizna” – kwota stanowiąca darowiznę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przekazywana przez Użytkownika na rzecz Fundacji, w tym w szczególności w powiązaniu z określoną Zbiórką,
- "Stała Pomoc" - Darowizna przekazywana przez Użytkownika cyklicznie, co miesiąc, w kwocie i dniu miesiąca ustalonych przez Użytkownika,
- "Zbiórka" - ogłaszana w Portalu przez Fundację akcja polegająca na zbiórce pieniędzy na realizację określonego celu lub na cele statutowe Partnera lub Fundacji w ogólności,
- "Skarbonka" - ogłaszana przez Pomagacza, przy pomocy udostępnionego przez Fundację w ramach Portalu narzędzia, akcja polegająca na zachęcaniu innych Użytkowników do przekazywania Darowizn w związku z określoną Zbiórką.
§ 2 [Postanowienia ogólne]
- Portal stanowi wyłączną własność Fundacji.
- Fundacja udostępnia Użytkownikom adres email: siepomaga@siepomaga.pl przeznaczony do kontaktów z nią, na który Użytkownicy mogą kierować do Fundacji wszelkie zapytania, sugestie, uwagi i informacje.
- Ilekroć w treści Regulaminu mowa jest o powiadomieniu, zawiadomieniu lub jakiejkolwiek innej formie kontaktu z Fundacją, oznacza to wysłanie wiadomości email na adres, o którym mowa w ustępie poprzedzającym.
- Rejestracja oraz korzystanie z usług świadczonych w ramach Portalu są dobrowolne i bezpłatne.
- Każdy Użytkownik korzystający z Portalu zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego treści.
- Logo i nazwa Portalu są prawnie chronione i stanowią własność Fundacji. Jakiekolwiek wykorzystywanie logo lub nazwy Portalu bez zgody Fundacji, poza przypadkami dozwolonymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa, jest zabronione.
- Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów Portalu i innych treści w nim umieszczonych przez Fundację, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. 2018, poz. 1191 z późn. zm.), a także do wyglądu Portalu jako całości, przysługują wyłącznie Fundacji lub osobom trzecim, z którymi Fundacja zawarła odpowiednie umowy licencyjne. Jakiekolwiek kopiowanie, powielanie i rozpowszechnianie elementów Portalu, a także jego wyglądu jako całości, bez zgody Fundacji, jest zabronione.
- Zasady korzystania z własności intelektualnej Fundacji, w tym jej znaków towarowych i udostępnionych banerów określa Regulamin korzystania z własności intelektualnej Fundacji Siepomaga.
- Użytkownik, który zamieszcza w Portalu wizerunek osoby trzeciej, musi posiadać zgodę tej osoby na rozpowszechnianie jej wizerunku w ramach Portalu. Jeżeli osoba ta nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, zgody udziela jej przedstawiciel ustawowy.
§ 3 [Warunki techniczne korzystania z Portalu; zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, treści niedozwolone w Portalu]
- W celu prawidłowego korzystania przez Użytkowników z usług dostępnych w Portalu, w tym w celu skutecznego zarejestrowania i zalogowania się, niezbędne jest łącznie:
- połączenie z siecią Internet;
- posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
- korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
- w przypadku Użytkowników dokonujących rejestracji, posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (email).
- Zabronione jest umieszczanie w Portalu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, zawierających treści pornograficzne, pochwalających faszyzm, nazizm, komunizm, propagujących przemoc, obrażających uczucia religijne, naruszających prawa innych osób, w tym w szczególności ich dobra osobiste.
- Fundacja w przypadku powzięcia wiedzy o umieszczeniu w Portalu treści o charakterze bezprawnym niezwłocznie uniemożliwi do nich dostęp.
- Zabrania się Użytkownikom zamieszczania w Portalu danych zawierających numery rachunków bankowych lub oznaczenia kont w serwisie Paypal lub innych, podobnych serwisach, a także linków odsyłających bezpośrednio lub pośrednio do stron www, gdzie podaje się numer rachunku bankowego lub oznaczenie konta w serwisie Paypal lub w innych podobnych serwisach. W przypadku stwierdzenia naruszenia zakazu, o jakim mowa w zdaniu poprzedzającym, zabronione dane zostaną usunięte przez Fundację. Fundacja ma również prawo do usunięcia Konta Użytkownika, który zakaz naruszył.
- Zabronione jest, bez uprzedniej zgody Fundacji, umieszczanie w Portalu materiałów o charakterze reklamowym, promocyjnym i marketingowym, chyba że co innego wynika z postanowień Regulaminu.
- Fundacja ma prawo umieszczać w Portalu materiały reklamowe, promocyjne lub marketingowe pochodzące od Fundacji lub osób trzecich.
- Użytkownik zamieszczający w Portalu jakiekolwiek materiały, w tym własny wizerunek, wyraża zgodę na rozpowszechnianie tych materiałów przez Fundację.
- Fundacja oświadcza, że materiały zamieszczane przez nią w Portalu, w tym w szczególności opisy Zbiórek, mogą być przygotowywane przez Fundację na podstawie informacji przekazanych przez Partnerów, osoby ubiegające się o udzielenie pomocy oraz ich bliskich. Fundacja w oparciu o udostępnione jej materiały weryfikuje cel i kwotę Zbiórki. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za opinie, oceny i odczucia związane z przebiegiem leczenia lub choroby osób ubiegających się o udzielenie pomocy, które to opinie oceny i odczucia są elementami opisu Zbiórek. W przypadku wiarygodnego powiadomienia Fundacji o bezprawności treści o jakich mowa powyżej, Fundacja uniemożliwi do nich dostęp w ramach Portalu.
§ 4 [Partnerzy - rejestracja]
- Fundacja umożliwia Partnerom korzystanie z usług świadczonych w ramach Portalu wyłącznie po dokonaniu rejestracji w Portalu i przeprowadzeniu przez Fundację weryfikacji wiarygodności Partnera.
- Podmiot, który ubiega się o rejestrację w Portalu, wypełnia formularz rejestracyjny dostępny w Portalu, po kliknięciu w link "Załóż konto organizacji”, wypełnia formularz rejestracyjny oraz dokonuje na rachunek bankowy Fundacji kontrolnego przelewu kwoty 0,01 zł (słownie: zero złotych 1/100) - tytuł przelewu "wpłata weryfikacyjna" celem weryfikacji danych rachunku bankowego podmiotu ubiegającego się o rejestrację w Portalu. Kwota ta jest niezwłocznie zwracana na rachunek bankowy podmiotu ubiegającego się o rejestrację w Portalu.
- Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza, o jakim mowa w ust. 2, Fundacja dokona weryfikacji podmiotu ubiegającego się o rejestrację, w tym w szczególności skontaktuje się z nim w celu uzyskania dodatkowych informacji lub dokumentów, w tym upoważnienia (pełnomocnictwa) dla osoby działającej w imieniu danego podmiotu, której upoważnienie nie wynika z danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Sądowym, a także przeprowadzi weryfikację wiarygodności podmiotu w oparciu o powszechnie dostępne informacje na jego temat.
- Rejestracja Partnera w Portalu jest możliwa wyłącznie po pozytywnej weryfikacji Partnera przez Fundację i dokonaniu przelewu, o jakim mowa w ust. 2 powyżej.
- Fundacja może podejmować arbitralne decyzje w zakresie pozytywnej lub negatywnej weryfikacji podmiotu ubiegającego się o rejestrację, przy zastosowaniu dowolnych kryteriów weryfikacji.
- Dla pozytywnie zweryfikowanego podmiotu Fundacja zakłada Konto.
- Założenie Konta Partnera jest równoznaczne z zawarciem przez Partnera z Fundacją umowy o świadczenie usług na zasadach określonych w Regulaminie.
- W przypadku zamieszczenia w Portalu jakichkolwiek materiałów przez Partnera, Partner udziela Fundacji nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej czasowo licencji na korzystanie z tych materiałów, w tym w szczególności fotografii, znaków towarowych Partnera i jego innych oznaczeń odróżniających, w celach promocji Portalu i w dowolnych mediach, a także udziela zezwolenia na korzystanie i rozporządzanie przez Fundację opracowaniami tych materiałów w celu o jakim mowa powyżej.
- Partner wyraża zgodę na informowanie przez Fundację o fakcie korzystania przez Partnera z usług świadczonych przez Fundację w ramach Portalu, także przy użyciu znaków towarowych i innych oznaczeń Partnera.
- Partner zobowiązany jest do informowania Fundacji o wszelkich zmianach danych zamieszczonych w formularzu rejestracyjnym, w tym w szczególności danych adresowych, niezwłocznie po zaistnieniu tych zmian, jednak nie później niż w terminie 7 (słownie: siedem) dni od dnia zaistnienia zmiany.
§ 5 [Partnerzy - usługi]
Fundacja świadczy następujące usługi na rzecz Partnerów:
- umożliwia zamieszczenie na Koncie Partnera opisu jego działalności oraz danych identyfikacyjnych;
- umożliwia zgłaszanie przez Partnera informacji o Zbiórkach w ramach Portalu;
- umożliwia korzystanie z narzędzi Fundacji celem zachęcania Użytkowników do przekazywania Darowizn.
§ 6 [Pomagacze - rejestracja]
- Pomagaczem może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych za zgodą przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która nie posiada osobowości prawnej.
- Podmioty, o których mowa w ustępie poprzedzającym, mogą samodzielnie, dobrowolnie i nieodpłatnie dokonać rejestracji w Portalu.
- Rejestracja Pomagacza wymaga podania adresu email, na który Fundacja przesyła wiadomość zawierającą link do formularza rejestracyjnego. Dla dokończenia rejestracji konieczne jest uruchomienie linku i wypełnienie co najmniej tych pozycji formularza, które nie są oznaczone jako opcjonalne. Kliknięcie przycisku „Utwórz konto i zaloguj”, skutkuje aktywacją Konta Pomagacza i zawarciem z Fundacją umowy o korzystanie z usług w ramach Portalu na zasadach określonych w Regulaminie.
- Wybrany przez Użytkownika login nie może zawierać chronionych prawem znaków towarowych lub innych oznaczeń, do których używania Pomagacz nie ma prawa, w szczególności wskazujących na podszywanie się pod osobę publicznie znaną, a także słów uważanych powszechnie za obraźliwe.
- W przypadku powzięcia przez Fundację wiedzy o umieszczeniu przez Pomagacza w loginie oznaczenia, o którym mowa w ust. 4, Fundacja może dokonać zmiany loginu, informując o tym Użytkownika w wiadomości email.
§ 7 [Pomagacze - usługi]
Fundacja świadczy następujące usługi na rzecz Pomagaczy:
- umożliwia korzystanie z Konta Pomagacza,
- umożliwia, za pośrednictwem Serwisu pośrednictwa finansowego lub w inny wskazany w Regulaminie sposób, przekazywanie Darowizn Fundacji;
- umożliwia tworzenie Skarbonek.
§ 8 [Firma - rejestracja]
- Jeżeli Pomagaczem jest Firma, rejestracja wymaga wyboru opcji "Załóż konto firmowe" i wypełnienia wymaganych pól formularza rejestracyjnego obejmującego dane reprezentanta Firmy oraz dane do logowania i dane Firmy.
- Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego na adres wskazany w formularzu Fundacja przesyła link aktywujący Konto Firmy. Uruchomienie linku skutkuje aktywacją Konta Firmy i zawarciem z Fundacją umowy o korzystanie z usług w ramach Portalu na zasadach określonych w Regulaminie.
- Do rejestracji Firmy postanowienia § 6 ust. 4 i 5 Regulaminu znajdują odpowiednie zastosowanie.
§ 9 [Firmy Usługi]
Fundacja świadczy następujące usługi na rzecz Firm:
- umożliwia korzystanie z Konta Firmy,
- umożliwia, za pośrednictwem Portalu pośrednictwa finansowego lub w inny wskazany w Regulaminie sposób, przekazywanie Darowizn Fundacji.
- umożliwia tworzenie Skarbonek.
§ 10 [Zbiórki i przekazywanie Darowizn]
- Zbiórki są publikowane w Portalu wyłącznie przez Fundację. Zbiórki mogą być prowadzone przez Fundację samodzielnie lub we współpracy z Partnerem.
- Fundacja ma możliwość zablokowania przekazywania Darowizn w ramach Zbiórki, także bez podania przyczyny, a także wstrzymania wypłaty zgromadzonych środków, jeżeli:
- w innych serwisach internetowych podobnych do Portalu, polskich lub zagranicznych, w szczególności takich jak: zrzutka.pl, pomagam.pl będą w okresie, w jakim w Portalu organizowana jest Zbiórka, publikowane jakiekolwiek wezwania do przekazywania darowizn na cel, który objęty jest Zbiórką,
- lub cel Zbiórki organizowanej we współpracy z Partnerem jest niezgodny z celami określonymi w statucie Partnera,
- lub jeżeli w ocenie Fundacji Partner, we współpracy z którym organizowana jest Zbiórka, utraci wiarygodność niezbędną do prowadzenia działalności o charakterze pożytku publicznego lub rozwiązaniu ulegnie umowa łącząca Partnera z Fundacją,
- lub jeżeli w ocenie Fundacji dalsze prowadzenie Zbiórki będzie niekorzystnie wpływało na renomę Fundacji.
- Darowizny nie podlegają zwrotowi za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
- Partner ma obowiązek poinformować Fundację, jeżeli realizacja celu Zbiórki organizowanej we współpracy z Partnerem stanie się obiektywnie niemożliwa, a także niemożliwe jest zrealizowanie alternatywnego celu pomocy dla osoby, w celu pomocy której organizowana jest Zbiórka. W takiej sytuacji, a także w sytuacji powzięcia przez Fundację takiej wiedzy z innych źródeł, Fundacja może:
- wstrzymać przekazywanie Darowizn w ramach Zbiórki,
- lub zmienić cel Zbiórki w porozumieniu z Partnerem,
- lub przeznaczyć zgromadzone środki, w całości lub w części, na inny cel zbieżny z celem Zbiórki, co Pomagacze w pełni akceptują.
- Użytkownicy mogą przekazywać Darowizny za pośrednictwem Serwisów pośrednictwa finansowego, przelewem na rachunek bankowy Fundacji lub przez usługę SMS.
- Po zaksięgowaniu Darowizny na koncie Fundacji Użytkownik otrzymuje mailowe powiadomienie. Użytkownik jest również powiadamiany mailowo o:
- zakończeniu Zbiórki w wyniku osiągnięcia 100% kwoty Zbiórki,
- opublikowaniu w Portalu rezultatu Zbiórki,
- opublikowaniu w Portalu aktualizacji dotyczących Zbiórki.
- W przypadku przekazania Darowizny przez usługę SMS oraz przelewem na rachunek bankowy Fundacji powiadomienia mailowe, o jakich mowa powyżej, nie są przesyłane.
- Użytkownik, w ramach usługi PayU Express świadczonej w ramach Portalu pośrednictwa finansowego prowadzonego przez spółkę Payu S.A., może przekazywać Darowizny przy pomocy kart płatniczych w uproszczonej formie, tj. bez konieczności każdorazowego podawania danych karty płatniczej. Warunki korzystania z usługi PayU Express określone zostały poniżej:
- Usługa PayU Express świadczona jest przez PayU S.A. we współpracy z bankiem Użytkownika i polega na wydawaniu przez PayU S.A. elektronicznego instrumentu płatniczego umożliwiającego Użytkownikowi składanie zleceń płatniczych (obciążania rachunku bankowego powiązanego z kartą płatniczą Pomagacza kwotą Darowizny i uznania tą kwotą rachunku bankowego Fundacji) oraz na przeprowadzaniu płatności. Usługa PayU Express świadczona jest na zasadach określonych w Regulaminie Usługi PayU Express dostępnym pod adresem https://www.payu.pl/pliki-do-pobrania.
- Pomagacz, który chce przekazać jednorazową Darowiznę za pomocą karty płatniczej, po zalogowaniu w Portalu może wybrać opcję zapisania i zapamiętania karty. W takiej sytuacji, dane Pomagacza zostaną przekazane do PayU S.A. PayU S.A. generuje token i przekazuje go Fundacji. Dane karty Pomagacza nie są przechowywane przez Fundację i nie są dla niej w żaden sposób dostępne.
- Każda kolejna Darowizna przekazywana przez Pomagacza zalogowanego w Portalu, dokonywana przy pomocy zapamiętanej karty płatniczej, nie będzie wymagała podania danych karty. Do zlecenia obciążenia rachunku powiązanego z kartą płatniczą Pomagacza wykorzystywany jest przez Fundację token, przy czym wskutek użycia tokena uznany może być wyłącznie rachunek bankowy Fundacji.
- Usługa PayU Expres umożliwia również cykliczne przekazywanie przez Użytkownika Darowizny na rzecz Fundacji, w ramach Stałej Pomocy na rzecz wybranego przez Użytkownika Partnera, dla którego Fundacja umożliwia w Portalu przekazywanie Darowizny w tej formie. Użytkownik określa jaka kwota będzie co miesiąc przekazywana i którego dnia miesiąca obciążany będzie jego rachunek bankowy kwotą Darowizny.
- W ramach Konta Pomagacza widoczne są wszystkie cykliczne Darowizny, każdą z nich Pomagacz może w ramach swojego Konta w każdym momencie wyłączyć cykliczne przekazywanie Darowizny lub zmienić jego parametry takie jak: data obciążenia rachunku czy kwota Darowizny. Po wyłączeniu danej cyklicznej Darowizny, kolejna kwota tej Darowizny nie obciąży rachunku bankowego Użytkownika.
- W ramach Konta Pomagacz może również w każdej chwili zrezygnować z korzystania z usługi PayU Expres usuwając dane karty.
- Wszelkie reklamacje związane z przekazywaniem Darowizny z wykorzystaniem usługi rozpatrywane będą w trybie określonym w § 15 Regulaminu.
- Rozliczenia transakcji związanych z przekazywaniem Darowizn dokonywanych przelewem, za wyjątkiem przelewów dokonywanych bezpośrednio na rachunek Fundacji, przeprowadzane są za pośrednictwem centrum rozliczeniowego Serwisu pośrednictwa finansowego.
- Łączna kwota Darowizn przekazanych przez Użytkowników na daną Zbiórkę jest widoczna w Portalu, przy czym kwota ta jest kwotą orientacyjną i może się różnić od łącznej kwoty rzeczywiście przekazanych Darowizn, między innymi ze względu na możliwe opóźnienia w działaniu systemu bankowego bądź incydentalne braki odpowiedzi z systemu płatności.
- Użytkownik może przekazywać Darowizny anonimowo albo w taki sposób, że wartość przekazanych przez niego Darowizn oraz Zbiórki, które zostały wsparte przez Użytkownika, są widoczne dla innych Użytkowników.
- W celu promowania Zbiórki w sieci Internet Użytkownicy mogą korzystać, na zasadach określonych w odrębnym regulaminie, banerów przygotowanych przez Fundację.
§ 11 [Darowizny na rzecz Partnerów, obowiązki Partnerów]
- Fundacja zobowiązuje się, że przekaże środki pieniężne zgromadzone w ramach Zbiórki prowadzonej we współpracy z Partnerem, pomniejszone o 6%, jako darowiznę na rzecz Partnera. Kwota darowizny na rzecz Partnera może być również umniejszona o sumę Darowizn, co do których powstał obowiązek zwrotu Użytkownikowi.
- Kwotę darowizny, o jakiej mowa w ust. 1, Partner zobowiązuje się wydatkować w całości na realizację celu Zbiórki. W przypadku, gdy realizacja celu Zbiórki jest niemożliwa, Partner w porozumieniu z Fundacją, bez zbędnej zwłoki, ustali inny cel, na jaki zostanie przeznaczona kwota darowizny.
- Fundacja oświadcza, że kwota stanowiąca 6% kwoty Darowizn przekazywanych przez Użytkowników w związku ze Zbiórkami prowadzonymi we współpracy z Partnerami stanowi darowiznę przeznaczaną na cele statutowe Fundacji. Z tych środków Fundacja realizuje ważne cele społeczne, a także pokrywa koszty utrzymania Portalu, opłat i prowizji pobieranych przez Serwisy pośrednictwa finansowego oraz opłat i prowizji bankowych. Fundacja nie pobiera od Użytkowników, w tym Pomagaczy i Partnerów, żadnych prowizji i opłat za korzystanie z Portalu.
- Partner po zakończeniu Zbiórki jest zobowiązany przekazać Fundacji, w formie rezultatu, informację dotyczącą sposobu wydatkowania przez Partnera środków pochodzących z darowizny otrzymanej od Fundacji w związku ze Zbiórką, a także inne informacje związane ze Zbiórką, o których przekazanie Fundacja zwróci się do Partnera.
- Przekazanie darowizny Partnerowi następuje po zleceniu wypłaty przez Partnera, nie później niż w terminie 4 dni roboczych od dnia złożenia przez Partnera zlecenia wypłaty za pośrednictwem Portalu.
- Informacja o stanie zgromadzony w ramach Zbiórki środków jest dostępna na Koncie Partnera.
- Przekazanie darowizny jest możliwe wyłącznie w formie przelewu na rachunek bankowy Partnera uprzednio zweryfikowany przez Fundację w sposób określony w § 4 ust. 2 Regulaminu.
- Zobowiązanie, o jakim mowa w ust. 1 powyżej nie wiąże Fundacji jeżeli:
- Partner zakończy działalność w skutek likwidacji lub faktycznie zaprzestanie prowadzenia działalności (przez faktyczne zaprzestanie prowadzenia działalności rozumie się w szczególności brak odpowiedzi na próby kontaktu ze strony Fundacji),
- Partner utraci, w opinii Fundacji, wiarygodność konieczną do prowadzenia działalności pożytku publicznego lub jeżeli Fundacja poweźmie wiedzę o prowadzonej przez Partnera lub członków jego władz działalności, która nosi znamiona przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
- W przypadkach, o jakich mowa w ust. 8, jeżeli Zbiórka, której dotyczą przekazane Darowizny, prowadzona była nie na cele statutowe Partnera, a na rzecz konkretnej osoby fizycznej, Fundacja dołoży starań, by nawiązać kontakt z osobą, na rzecz której prowadzona była Zbiórka i udzielić jej pomocy społecznej w ramach środków zgromadzonych w związku ze Zbiórką i nieprzekazanych Partnerowi w formie darowizny.
§ 12 [Skarbonka]
- Każdy Pomagacz może poprzez stworzenie w Portalu Skarbonki przyczynić się do promocji Zbiórek lub szybszej realizacji celu objętego Zbiórką.
- Utworzenie Skarbonki na cele statutowe w ogólności wymaga autoryzacji przez Fundację. Fundacja może odmówić autoryzacji bez podania przyczyny. Skarbonka nieautoryzowana przez Fundację nie będzie widoczna w Portalu.
- Kwoty przekazywane w ramach Skarbonki stanowią darowiznę na rzecz Fundacji (nie stanowią darowizny na rzecz Pomagacza, który stworzył Skarbonkę).
- Wraz z zakończeniem Zbiórki zakończeniu ulega również Skarbonka.
- Dane o stworzonych przez Pomagacza Skarbonkach, w tym o zebranej kwocie, są widoczne na Koncie Pomagacza.
- Pomagacz może w każdej chwili usunąć Skarbonkę z Portalu. W takim przypadku Darowizny przekazane na Zbiórkę poprzez Skarbonkę nie podlegają zwrotowi, za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa, i są widoczne na stronie Zbiórki.
§ 13 [Zgłaszanie osób potrzebujących wsparcia]
- Każdy Użytkownik, w tym Partner, może za pośrednictwem formularza dostępnego w Portalu zgłosić osobę, która w jego opinii z uwagi na trudną sytuację zdrowotną lub życiową wymaga wsparcia.
- Zgłoszenia są rozpatrywane w kolejności ich rejestracji przez Fundację.
- Fundacja rozpatrując zgłoszenie, w tym po analizie dołączonej do zgłoszenia dokumentacji medycznej i kosztorysu, rozważy możliwość ogłoszenia w Portalu Zbiórki na rzecz osoby wskazanej w zgłoszeniu. Decyzja o ogłoszeniu lub o odmowie ogłoszenia Zbiórki, jest przekazywana przez Fundację drogą mailową (o ile Fundacja nie pozostawi zgłoszenia bez odpowiedzi).
- Fundacja może odmówić ogłoszenia Zbiórki bez podania przyczyny lub pozostawić zgłoszenie bez odpowiedzi.
- Jeżeli Użytkownik w formularzu, o jakim mowa w ust. 1, wskaże Partnera jako organizację, której Użytkownik lub osoba przez niego wskazana w zgłoszeniu jest podopiecznym, zgłoszenie może zostać przekazane do Partnera w celu weryfikacji.
§ 14 [Dane osobowe]
Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania przez Fundację danych osobowych Użytkowników dostępne są w odrębnym dokumencie - Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych
§ 15 [Reklamacje]
- Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Portalu, a także wykonywaniem usług przez Fundację.
- Reklamacje należy składać drogą elektroniczną (na adres email Fundacji: siepomaga@siepomaga.pl, wpisując w tytule „Reklamacja”) lub w formie pisemnej.
- Fundacja udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 30 (słownie: trzydzieści) dni od dnia jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Użytkownika na adres email wskazany w reklamacji lub jeżeli reklamacja została złożona w formie pisemnej, na adres email wskazany w piśmie albo pisemnie na adres wskazany w piśmie.
- Fundacja informuje, że reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną przez osoby trzecie, do których dostęp związany jest z korzystaniem przez Użytkowników z Portalu, w tym świadczonych przez Serwisy pośrednictwa finansowego, rozpatrywane są przez te osoby trzecie na zasadach i w trybie określonym w regulaminach świadczenia usług przez te osoby.
§ 16 [Usunięcie Konta, rozwiązanie umowy]
- Pomagacz może usunąć Konto samodzielnie albo zwrócić się do Fundacji z prośbą o usunięcie Konta, wysyłając wiadomość email z adresu podanego w trakcie rejestracji w Portalu, a Fundacja ma obowiązek na takie żądanie Konto usunąć.
- Partner może zażądać od Fundacji usunięcia Konta. Konto zostanie usunięte po zakończeniu Zbiórek organizowanych we współpracy z Partnerem i przekazaniu Fundacji informacji, o jakich mowa w § 11 ust. 4 Regulaminu. Pomimo usunięcia Konta informacje o przeprowadzonych przez Fundację we współpracy z Partnerem Zbiórkach będą nadal widoczne w Portalu.
- Żądanie przez Pomagacza usunięcia Konta jest równoznaczne z żądaniem usunięcia z Portalu wszystkich Skarbonek założonych w Portalu przez Pomagacza.
- Żądanie usunięcia Konta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o wypowiedzeniu umowy wiążącej Użytkownika z Fundacją.
- Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą otrzymania przez Fundację żądania, a w przypadku Partnera z chwilą spełnienia warunków, o jakich mowa w ust. 2 powyżej.
- Fundacja może wypowiedzieć umowę z Użytkownikiem i usunąć jego Konto w przypadku, gdy Użytkownik naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu lub w związku z korzystaniem z Portalu naruszy powszechnie obowiązujące przepisy prawa i pomimo uprzedniego wezwania nie zaprzestał naruszeń.
- Fundacja może rozwiązać umowę z Partnerem w każdej chwili w trybie natychmiastowym bez podania przyczyny, a także z ważnych powodów, w szczególności w przypadku, gdy stwierdzi, że Partner utracił w opinii Fundacji wiarygodność konieczną do prowadzenia działalności pożytku publicznego lub jeżeli poweźmie wiedzę o prowadzonej przez Partnera działalności, która nosi znamiona przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
- O fakcie wypowiedzenia umowy w trybie określonym w ust. 6 i 7 powyżej, Użytkownik zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości email wysłanej na adres poczty elektronicznej, który Użytkownik podał podczas rejestracji w Portalu.
§ 17 [Zmiany Regulaminu]
- Fundacja zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie.
- Wszelkie zmiany Regulaminu zostaną uwidocznione w Portalu z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian.
- Wejście w życie zmian Regulaminu w stosunku do Użytkowników niebędących Partnerami wymaga akceptacji zmian przez Użytkownika. W pozostałych przypadkach Regulamin wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia jego publikacji w Portalu.
§ 18 [Postanowienia końcowe]
- Regulamin w aktualnej wersji obowiązuje od dnia 15 lutego 2019 roku.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Portalu.
- Prawem właściwym jest prawo polskie, w tym w szczególności: Kodeks cywilny i Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219 z późn. zm.)
- Sądem właściwym dla rozwiązywania sporów pomiędzy Fundacją a Partnerami, wynikłych w związku ze świadczeniem przez Fundację usług w ramach Portalu będzie właściwy rzeczowo sąd powszechny z siedzibą w Poznaniu - postanowienie nie wiąże konsumentów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
W imieniu Fundacji
Monika Urban
Prezes Zarządu Fundacji Siepomaga