

Oświadcz się w Rzymie powiedz: TAK dla transplantacji
Cel kampanii: Edukacja młodzieży w zakresie dawstwa narządów, krwi, tkanek i szpiku
Wpłać, wysyłając SMS
Cel kampanii: Edukacja młodzieży w zakresie dawstwa narządów, krwi, tkanek i szpiku
Opis kampanii
Ruszamy z wyjątkową akcją "Oświadcz się w Rzymie - powiedz Tak dla Transplantacji"!
W dniach od 30 lipca do 1 sierpnia w Rzymie we Włoszech Fundacja Dbam wraz z reprezentacją pacjentów po transplantacji będzie promować dawstwo narządów, tkanek, krwi i szpiku. Pod hasłem "Oświadcz się w Rzymie - powiedz Tak dla Transplantacji" będziemy edukować młodych Polaków, zgromadzonych na Jubileuszu Młodych w Rzymie, na specjalnej strefie "Polski Rzym-Casa Polonia".
Więcej o samym Jubileuszu tutaj: https://sdmpolska.pl/czym-jest-jubileusz (otwiera nową kartę)
Fundacja Dbam została zaproszona do współpracy przez Krajowe Biuro Organizacyjne Światowych Dni Młodzieży, aby koordynować tę kampanię społeczną.
Na Jubileusz Młodych do Rzymu przyjedzie ponad 11 tys Polaków, a zarejestrowanych do udziału w "Polskim Rzymie" jest ponad 4 tysiące młodych ludzi.
Organizujemy specjalną, bezpieczną strefę, miejsce spotkania, strefę żywieniową, kulturalną, edukacyjną. Polacy wezmą udział w koncertach, prelekcjach, Mszy Świętej w języku polskim, spotkaniach z ciekawymi ludźmi, a w niedzielę 3 sierpnia udadzą się na miejsce spotkania z papieżem Leonem XIV
Dlaczego takie kampanie są potrzebne?
Ponieważ przeszczpenie narządu ratuje życie osoby z przewlekłą niewydonością własnego serca, nerki, wątroby, płóc czy trzustki. Ludzie umierają i ich narządy mogą uratować czyjeś życie. Wiele osób nie wie na czym polega transplantacja - to właśnie dlatego edukujemy.
* EDUKACJA - kampania ma obalić mity i rozwiać wątpliwości na temat dawstwa. Młodzi ludzie dowiedzą się, że pobranie narządów odbywa się z poszanowaniem godności zmarłego, że jedna osoba może uratować życie nawet kilku innym.
* STANOWISKO KOŚCIOŁA - na chrześcijańskim wydarzeniu rozwiejemy wątpliwości i powiemy o pozytywnym stanowisku Koscioła do transplantacji jako aktu miłości bliźniego, solidarności i bezinteresownego daru życia.
* ŚWIADOMOŚĆ - kampania edukacyjna ma wywołać rozmowę wśród bliskich w rodzinach o swojej decyzji. Porozmawiaj z bliskimi. Powiedz im, że chcesz być dawcą. Zarejestruj się w bazie dawców szpiku. Zostań honorowym dawcą krwi. Taka rozmowa może zdecydować o czyimś życiu.
* EMPATIA - historie osób, które żyją dzięki transplantacji, uświadamiają, że transplantacja nie jest "medyczną ciekawostką" czy "abrstakcją", która mnie nie dotyczy, ale realną pomocą drugiemu człowiekowi. Pokażemy ludzką twarz transplantacji. Czasem wystarczy zobaczyć historię osoby, która dzięki przeszczepowi wróciła do życia – do pracy, do rodziny, do pasji – żeby zrozumieć, jak potężny jest to dar. Kampanie społeczne pokazują emocje, twarze, konkretne losy. To nie są „anonimowe operacje”. To dzieci, które mogą dorastać. Rodzice, którzy mogą dalej wychowywać swoje dzieci. Ludzie, którzy mogą żyć normalnie.
* ZMIANA - pokazanie młodemu człowiekowi ścieżki, jaką powiniem pójść, aby w przyszłości uniknąć wielu chorób, w tym niewydolności narządów. Będziemy zmieniać postawy społeczne, budować zaufanie do systemu zdrowia, otwartość na rozmowy o śmierci, gotowość do pomagania innym – to wszystko wymaga czasu i konsekwentnej pracy. Kampanie społeczne zmieniają społeczne nastawienie – krok po kroku, rozmowa po rozmowie, historia po historii.
Na nasze zaproszenie odpowiedziały organizacje mające wiodące znaczenie w edukacji zdrowotnej w zakresie budowania bazy dawców szpiku oraz koordynowania pobierania i przeszczepiania narządów i tkanek: Centrum Organizacyjno - Koordynacyjne ds. Transplantacji "Poltransplant" oraz Fundacja DKMS. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Moje Nerki wspiera kampanię morytorycznie, informacyjnie i medialnie. Sieć stacji dializ Davita Sp. z o.o. również odpowiedzała na zaproszenie do wsparcia inicjatywy.
Wśród wolontariuszy kampanii społecznej będą również pacjenci, osoby po transplantacji serca i nerek, angażujące się czynnie w promocję transplantacji oraz jedenastoletnia Ola, która będzie z mamą rozdawać oświadczenia woli.
Masz wyjazd jest kosztowny, dlatego przygotowyjemy różne gadżety, które rozprowadzamy wśród znajomych i przyjaciół. To nie pokryje kosztów lotu i pobytu w Rzymie, dlatego zwracamy się z prośbą o wsparcie naszych działań. Chcemy przygotować się do tej kampanii przez wyprodukowanie koszulek dla nas, drobnych upominków "medycznych" dla młodzieży w postaci gadżetów z grupą krwi, hasłem "Dbam o życie! Zgadzam się zostać Dawcą"
Będziemy żywym przykładem na to, że transplantacja naprawdę ratuje życie!
Każda złotówka przybliża nas do celu, dlatego z całego serca prosimy Was o wsparcie!
___________________________________
Poznajcie wolontariuszy Fundacji Dbam:
Ewa Kaczmarek z Olą, której historię możecie poznać tutaj:
Ola , Życie z chorobą nerek- Pamiętnik Pozytywnego Myślenia (otwiera nową kartę)

Magdalena Dura po tranplantacji serca

Jadwiga Noga po transplantacji serca

Ewa Żółtowska po przeszczepie nerki

Iwona Olszewska-Król Prezes Fundacji Dbam, pocjentka po przeszczepie nerki.


Fundacja Siepomaga5000 zł